بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ترویج استفاده از الگوی مد ایرانی و اسلامی

مدل لباس مجلسی 2017 جدید و زیبا

مجری برنامه تلویزیونی "لباس ایرانی" از برپایی سومین نمایشگاه حجم‌گرایى در مد خبر داد.

ترویج استفاده از الگوی مد ایرانی و اسلامی در گفت‌وگو با محمد سلیمی

سرویس مد و لباس هنرآنلاین: محمد سلیمی مجری تلویزیون، چند سال است نام خود را در فهرست فعالان حوزه مد قرار داده است.

برپایی دو نمایشگاه "حجم‌گرایی در مد" یکی در فرهنگسرای نیاوران و دیگری در فرهنگسرای اندیشه مصداقی از فعالیت‌های او در این عرصه است که موجب شد عنوان و نشان "مدراطور ایرانی" را "به پاس تلاش‌ها و توفیقات چشمگیرش در تعمیق و گسترش عرصه مد و لباس در سایر رسانه‌ها به ویژه صدا‌و‌سیما" از دستان عیسی کشاورز، استراتژیست مد و سبک زندگی ایرانی دریافت کند.

سلیمی درباره جدیدترین فعالیت‌های خود در زمینه مد و لباس ایرانی به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: سالیان متمادی در مجموعه مد و لباس کشورمان یک خلأ وجود داشت و آن هم نبود یک ویترین و رسانه ترویجی مد و لباس بود. من در پنج سال گذشته حوزه اجرای صحنه‌ای و رسانه‌ای خود را معطوف به این عرصه کردم که از نمونه‌های بارز آن می‌توان به اختتامیه‌های جشنواره‌های مد و لباس فجر، اجرای فشن شوهای رسمی و برنامه تلویزیونی "لباس ایرانی" اشاره کرد.

او با اعلام خبر دریافت مجوز رسمی برای شبکه رسمی اینترنتی مد و لباس در دو ماه گذشته عنوان کرد: البته قریب به شش ماه است که پروانه پخش را دریافت کرده‌ایم. من به عنوان مدیر هنری این پروژه به اتفاق سایر همکاران در ساخت این برنامه اینترنتی برآنیم که در حوزه مد به ایجاد جریانات رسانه‌ای کمک کرده و ایجاد ارتباط با سایر اتحادیه‌ها و انجمن‌های فعال در این حوزه زمینه را برای معرفی هرچه بهتر فعالیت آن‌ها به مردم و در ادامه ترویج استفاده از سبک و الگوی مد ایرانی و اسلامی فراهم کنیم.

این مجری تلویزیون و فعال حوزه مد در ادامه تصریح کرد: از سال گذشته و به اتفاق تنی چند از کارشناسان مد و کاربلدهاى عرصه‌های هنرى سر فصلی را با عنوان "حجم گرایی در مد" به راه انداختیم که نتیجه این جریان به برپایی دو نمایشگاه منجر شد. تلویزیون در ادامه و برای نخستین بار تصاویر و گزارش‌هایی از این نمایشگاه پخش کرد و مد و لباسی که شاید تا پیش از آن در زمره خطوط قرمز رسانه صدا و سیما به شمار می‌آمد به نوعی مورد بازنگری و توجه ویژه قرار گرفت.

سلیمی درباره برنامه‌های آتی خود در عرصه مد اظهار داشت: سومین نمایشگاه ما که موضوعش البته فعلاً در سکوت خبری باقی خواهد ماند، بهمن امسال در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. هدف اصلی این است که به مردم بگوییم مد یک جریان ترویجی در هر جامعه است و توجه آن تنها به مقوله لباس معطوف نمی‌شود.

او افزود: مد یک واقعیت جریان‌ساز است که در گذر زمان بنا بر ذائقه مردم تغییر می‌کند. معتقدم یک مدیست با جریان سیال فعال ذهن می‌تواند در تغییر سبک زندگی مردم جامعه خود مؤثر عمل کند که البته در کنار این تفکر، بیزینس‌های بزرگی شکل گرفته و مد را در سطح جهانی تبدیل به یک ابرصنعت کرده است.

مجری برنامه "لباس ایرانی" با اشاره به همراهی پرشور هنرمندان تمامی عرصه‌ها و ورزشکاران با رویدادهای جریان‌ساز عرصه مد بیان کرد: هنرمندان به خوبی از این مقوله حمایت می‌کنند و جالب اینکه پس از برپایی دو نمایشگاه "حجم‌گرایی در مد" این بار آن عزیزان پیگیر فعالیت ما شده‌اند و به کرات سراغ از دیگر رویدادهای ما در حوزه مد می‌گیرند.

سلیمی در ادامه به رویکرد جدید خود و همراهانش در برپایی نمایشگاه‌ها با محوریت مد اشاره و تصریح کرد: ما در پس این رویدادها به نوعی نشان دادیم که می‌توان بجای برگزاری فشن شو که متأسفانه در کشور ما با حاشیه‌های فراوانی همراه است، با مدل فرهنگی خود و ایجاد ارتباط غنی و پربار میان مدیست‌ها و مردم جامعه دست به ایجاد یک جریان‌ پویا در این زمینه زد. البته در اینجا نقد کوچکی هم به جریان فشن‌شوهای کشورمان وارد است. ما باید اسلامیک فشن و ابعادش را بشناسیم. در برهه‌ای که مجوز برپایی این فشن‌ شوها صادر شد متأسفانه فضای صحنه‌ای مناسب در اختیار برگزارکنندگان وجود نداشت و برخی هم با رویکرد تفریحى-نمایشى برای این جریان بی‌هدف دست به بلیت‌فروشی زدند و بسیاری از کسانی که باید برای بهره‌گیری از این رویداد به شوهای زنده دعوت شوند (مثل عاملان، نمایندگی‌ها، سرمایه‌گذران و...) جایشان روی صندلی‌ها خالی بود. همه این‌ها نشان از آن دارد که متأسفانه ما هنوز با افق، هدف و چگونگی برپایی یک فشن شوی ایرانى- اسلامی آشنایی نداریم، در صورتی که اگر قرار بود مثلاً جریان بیزینسی از این رویداد مورد توجه باشد باید از عاملان فروش و صاحبان برند دعوت به عمل می‌آمد و سفارش‌هایی برای این جریان رخ می‌داد که محقق نشد.

او در ادامه با بیان نقدی بر روند برپایى نمایش زنده لباس در کشور افزود: مثلاً مجری چند فشن شوى مجاز و رسمی بودم و می‌دیدم که اغلب مدل‌ها دارای ظاهر و چهره‌های بور و اروپایی هستند. این در حالی است که توقع می‌رود براى مخاطب ایرانى لااقل چند مدل ایرانی دارای یک چهره شرقی باشند تا مردم و حضار بتوانند همزادپنداری بهتری با او داشته باشند.

سلیمی گفت: همه این عوامل دست‌به‌دست هم داد که به این نتیجه رسیم باید کمی تغییرات در قصه مد ایرانی ایجاد شود و یک جریان بومی‌سازی به شکل محتوایی و نه کپی‌برداری را رقم زنیم و سرفصل نمایشگاهى "حجم‌گرایی در مد" به نوعی در حکم رسانه جدید در مدیوم مد بود. البته صحبت‌هایی هم در ارتباط با چرایی برپایی این رویداد در گالری مطرح شد که باید بگویم گالری‌ها فضایی را فراهم می‌کنند که هر جریان هنری و با پیشینه فکری به اغنا رسیده و زمینه تعامل دوسویه میان هنرمند و مخاطبان اثر را ایجاد می‌کنند و از آنجا که در هر دو نمایشگاه جریان هنری و تعاملى بر نمایشگاه غالب داشت گالری‌داران استقبال کردند که فضای خود را به عنوان ویترینی برای نمایش یک سناریوى جدید در عرصه مد در اختیار ما قرار دهند.

این مجری جوان تلویزیون و برنامه‌های مرتبط با موضوع مد در خاتمه گفت: ما سعی داشتیم و داریم که در نمایشگاه‌هایمان مخاطب را با یک پکیج هنری نوین همراه کنیم و از سطحی‌نگری به جریان‌سازی ترویجی در زمینه مد و لباس دست یابیم و البته مخاطبان را با دیگر ابعاد تازه از مد به زبان شرقى خودمان آشنا سازیم.

تگ ها :   لباس مد و لباس
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده