بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» نکاتی برای خرید لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی پارچه تور دار شیک و جدید با طرح جدید،لباس بلند مشکی

عکس هایی از انواع مدل لباس مجلسی و لباس شب شیک و جدید در گالری مدل لباس مجلسی

خرید لباس مجلسی اصلا کار آسانی نیست و این سختی را خانم ها درک می کنند. جملاتی از قبیل “این رنگ را چهارسال پیش در عروسی دخترعموی مادرم، دختر دایی پوشیده بود ” و ” این مدل از اینی که هستی چاق تر نشونت میده” یا بعد از یک ساعت و نیم پرو کردن لباس ها رو به فروشنده ” خانم هنوز دو دلم” را از خانم ها زیاد می شنویم. در این مقاله نکانی برای خرید لباس مجلسی برایتان در نظر گرفتیم با ما همراه باشید. 

۱-بر اساس مجلسی که به آن دعوت شده اید لباس انتخاب کنید

حتما متناسب مجلسی که به آن دعوت شده اید لباس بپوشید. نحوه ی لباس پوشیدن رسمی آقایان کمی سخت گیرانه تر است ولی برای خانم ها از انعطاف بیشتری برخوردار است. به هر حال اصولی برای خرید لباس مجلسی وجود دارد که باید رعایت شوند. طول،‌ جنس و رنگ آن ها مهم است

  • طول:‌ بیشتر مواقع لباس های مجلسی رسمی معمولا طولشان بسیار بلند است و روی زمین کشیده می شود. لباس های تا زانو هم خوب هستند ولی باز هم جنبه ی غیررسمی بودن دارند. بین این دو طول نیز می تواند مناسب باشد.
  • جنس: جنس های نخی معمولا خیلی غیررسمی هستند و اصلا مناسب مجالس رسمی نیستند. برای مجالس رسمی حتما از جنس های ابریشمی، اطلسی یا ترکیبی از این مواد استفاده کنید. طرح و کیفیت جنس پارچه نیز خیلی مهم است.
  • رنگ:  رنگ های تیره و صامت معمولا برای مجالس رسمی به کار می روند و رنگ های شلوغ و لباس های طرح دار برای مجالس غیررسمی. رنگ های میانه مثل قهوه ای و خاکستری هم از رنگ هایی هستند که برای هر دو نوع لباس مجلسی استفاده می شوند. رسمی ترین رنگ ممکن برای خرید لباس مجلسی همانطور که می دانید رنگ مشکی است.

۲- رنگ لباس مجلسی و رنگ پوست 

در نظر گرفتن رنگ پوست شما در انتخاب رنگ لباس مجلسی بسیار موثر است. اگر پوستی با رنگ های گرم دارید لباس های با تنالیته ی رنگی زمینی مانند زرد، قرمز و قهوه ای به شما می آید و این در حالیست که به افراد با پوست های خنک تر رنگ های آبی، سبز و بنفش می آید. به هر حال استثنا هم وجود دارد و بعضی افراد به دنبال پیدا کردن لباس های با رنگ های میانه می روند.

راهی ساده برای اینکه بفهمید پوست شما گرم است یا میانه یا خنک، این است که به رگ های بازویتان نگاه کنید. اگر رنگ آنها به آبی می زد پوست شما خنک است و اگر به سبز می زد پوست شما گرم است. راهی دیگر چک کردن این قضیه است که به شما تیپ های مشکی و سفید بیشتر می آید یا قهوه ای و کرم. اگر اولی بودید پوست شما سرد است و اگر دومی، گرم است. قانونی که گفته شد علاوه بر اینکه مهم است به سلیقه ی شما هم بستگی دارد و نباید با آن رنگ های انتخابی خودتان را حذف کنید.

۳- لباس مجلسی و فرم بدن

  • لباس مجلسی برای هیکل های گلابی شکل 

هدف شما باید کمتر نشان دادن عرض شکم و حجم دار کردن بالاتنه باشد. توجه ها را به گردن و بازوها جلب کنید، یقه های مربعی یا باز برای شما مناسبند. لباس مجلسی های A شکل این کار را برای شما انجام می دهند.

  • لباس مجلسی برای شانه های پهن 

سینه و شانه هایی بزرگ و کمری باریک دارید. لباس های صاف و تخت توجه ها را بیشتر به سمت کمر و شکم شما می کشانند. لباس های کمر بلند مانند دامن های بلند و براق کمر شما را بزرگتر نشان می دهد. از پوشیدن بالاپوش با طرح راه راه خودداری کنید.

  • لباس مجلسی برای هیکل مستطیلی

سایز شانه ها و کمر و شکم شما برابر است. هدف شما باید ایجاد منحنی در بدنتان باشد. این کار را با یقه های گرد یا دلبری انجام دهید. سینه بند مناسب هم برای فرم دادن و منحنی دادن به بدن شما مناسب است.

  • لباس مجلسی برای هیکل های سیب شکل

شانه ها و سینه های بزرگ دارید و کمری به نسبت باریک تر. برای متعادل کردن تیپتان باید پایین تنه را بلند و کشیده و کمر را عریض تر نشان دهید. این کار را با رنگ های خاص و تک و بدون استفاده از لباس های طرح دار انجام دهید. کمربند را بالاتر ببندید و  یقه هفتی انتخاب کنید.

  • لباس مجلسی برای هیکل های شبیه ساعت شنی 

این گونه افراد تقسیم بندی هیکلی مناسبی دارند ولی باید به دنبال لباس هایی باشند که این ویژگی ها را به خوبی نشان دهد. به دنبال لباس هایی باشید که نه زیاد تنگ و نه زیاد گشاد باشند. لباس های کمر بلند و A شکل انتخاب کنید.

نکانی برای خرید لباس مجلسی


 

۴- تطبیق پذیری و قیمت

تطبیق پذیری و قیمت دو اصل مهم در خرید لباس مجلسی است. یک لباس مجلسی تطبیق پذیر مثل یک دامن مشکی کوتاه ارزش پول خرج کردن دارد. چراکه در اکثر مهمانی ها و مجالس قابل پوشیدن است. برعکس یک لباس سرتاپایی قرمز در همه جا کاربردی نیست و نمی توانید آن را بدون اینکه دیگران متوجه شوند بارها استفاده کنید. پس اگر بودجه ی شما کم است به دنبال لباس هایی باشید که تطبیق پذیری بیشتری داشته باشند.

حین خرید لباس مجلسی به این ۵ نکته توجه کنید

۵- اکسسوری ها

اکسسوری های زیاد اعم از کفش، جواهرات، دستبند و گوشواره و کیف و گردنبند و امثالهم وجود دارند که می توانید انتخاب کنید. اما اکسسوری مناسب هر لباس مجلسی همه ی این ها نیستند. باید در خور لباس مجلسی ای که می پوشید اکسسوری ها را انتخاب کنید. به دنبال نقطه مرکزی تیپتان باشید. اگر یک بالاپوش ساده است باید گوشواره های بلند بپوشید که جلب توجه کنید. ولی اگر بالاپوش مجلسی شما خیلی طرح دار و پر زرق و برق است باید از جواهرات مینیمال استفاده کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده